登入後可以使用更多功能喔~
帳號: 密碼: 登入 註冊
2015‧12‧17
與人和解5句聖經的話
1.你是甚麼,比你做了甚麼更重要。如果你和人的關係不對,神不要你的禮物。
 
「所以你在祭壇前獻禮物,若想起你的弟兄向你懷怨,就要把禮物留在壇前,先去與你的弟兄和好,然後來獻禮物。」(太5:23-24)
 
Therefore if you are offering your gift at the altar and there you remember that your brother has something against you, Leave your gift there before the altar, and first go and be reconciled to your brother, and then come and offer your gift. -Mt.5:23-24
 
 
2.你願意人怎樣待你,你就怎麼待人,因為你有多少憐憫,神也就憐憫你多少。
 
「因為你們若赦免人的過犯,你們的天父也必赦免你們;你們若不赦免人的過犯,你們的父也必不赦免你們的過犯。」(太6:14-15)
 
For if you forgive men their offenses, your heavenly Father will forgive you also; But if you do not forgive men their offenses, neither will your Father forgive your offenses. -Mt.6:14-15
 
 
3.一個沒心肝的人,總是忘記自己曾經欠下一屁股債,卻永遠記住別人欠他一塊錢。
 
「於是主人把他叫來,對他說,你這惡僕,因你央求我,我就把你一切所欠的都免了;你豈不應當憐憫和你同作奴僕的,像我憐憫你麼?」(太18:32-33)
 
Then his master called him to him and said to him, Evil slave, all that debt I forgave you, because you begged me. Should you not also have had mercy on your fellow slave even as I had mercy on you?-Mt.18:32-33
 
 
4.只能原諒別人一次,不是真正的原諒;同一天赦免一個人七次,只有神的恩慈和忍耐能做到。
 
「你們要小心,若是你的弟兄犯了罪,就責備他;他若悔改,就赦免他。若是他一天七次得罪你,又七次回轉,對你說,我悔改了,你總要赦免他。」(路17:3-4)
 
Take heed to yourselves. If your brother sins, rebuke him; and if he repents, forgive him. And if he sins against you seven times in a day and turns again to you seven times, saying, I repent, you shall forgive him. -Lu.17:3-4
 
 
5.人都是等人悔改了,才願意赦免他們;只有那一位在別人正要殺祂的時候,就已經赦免他們了。
 
「他們到了一個地方,名叫髑髏地,就在那裡將耶穌釘了十字架,也釘了那兩個犯人,一個在右邊,一個在左邊。當下耶穌說,父阿,赦免他們,因為他們所作的,他們不曉得。......」(路23:33-34)
 
And when they came to the place called The Skull, there they crucified Him and the criminals, one on the right and one on the left. And Jesus said, Father, forgive them, for they do not know what they are doing. -Lu.23:33-34
 
 

想與我們一同線上聚會嗎?請按此加line與我們聯絡line.me/ti/p/-XZGtAXVxM

下載telegram ,加入水深之處telegram收文章通知 https://t.me/Luke54Taiwan

【您也有見證想投稿嗎? 水深之處歡迎您也擺上您的見證】

  1. 直接投稿:在水深之處網站註冊登錄後至『作品集散地』點選『投稿』。
  2. Email 投稿:請將您的見證Email到[email protected], 交由編輯代發。
  3. 粉絲專頁投稿:請到水深之處粉絲專頁私訊留言給我們,我們幫您投稿。
閱讀人次 32002
想更多認識神嗎?
請跟我們一起禱告 分享
您可能會喜歡的文章:
1970‧01‧01
陳舜儀
 (本文為2015年案件發生一年後所寫)  今天一早起...
1970‧01‧01
投稿代發
又快清明了,讓我想起我的父親。曾經年幼的我,因父親曾經對我們所作的許多惡事,而對父親...
1970‧01‧01
投稿代發
 這學期開始,我和一位在職的姊妹配搭服事。她是一位老練又精明能幹的姊妹,然...
1970‧01‧01
投稿代發
一個真實的環境,經常能試出在我們裡面的是甚麼。是死的道理呢?還是實實在在活出來的生命...
文章標籤: